Zadzwoń do nas 517 705 833

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI
oraz plików Cookies sklepu internetowego megafauna.pl

Polityka Prywatności wyjaśnia kwestię ochrony prywatności naszych Klientów, w szczególności zawiera podstawowe informacje o tym jakie dane osobowe są zbierane przez megafauna.pl, w jakich celach, w jaki sposób są wykorzytywane, jaki podmiot gromadzi je i przetwarza oraz jakie prawa przysługują Klientom, których dane osobowe są przetwarzane.
Przetwarzanie danych osobowych, o których mowa w niniejszej Polityce Prywatności odbywa się z uwzględnieniem przepisów wprowadzonych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”).
I. Administrator
Administratorem danych osobowych osób korzystających (zwanych dalej Klientami) ze sklepu internetowego megafauna.pl (zwanego dalej Sklepem) jest Biuro Usługowo-Handlowe megafauna.pl 99-100 Łęczyca, Gawrony 96, NIP 775-001-11-93, REGON 610013157.
W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych oraz zasad prywatności kontakt z Administratorem możliwy jest w szczególności:
- telefonicznie – pod numerem: 517705833
- mailowo – pod adresem postmaster@megafauna.pl
- listownie – pod adresem: Biuro Usługowo-Handlowe megafauna.pl 99-100 Łęczyca, Gawrony 96
II. Cele przetwarzania danych osobowych, oraz podstawa prawna przetwarzania
Dane osobowe Klientów są przetwarzane w celu:
• zawarcia i wykonania umowy – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO, przez czas niezbędny do wykonania umowy i dokonania rozliczeń z jej tytułu;
• wykonania obowiązków prawnych – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 c) RODO, w szczególności realizacji: obowiązków z tytułu rękojmi za wady - przez okres trwania odpowiedzialności z tytułu rękojmi; obowiązków z tytułu odstąpienia lub rozwiązania umowy - przez okres do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu; obowiązków związanych z wystawieniem i przechowywaniem faktur i dokumentów wymaganych przez prawo podatkowe i przepisy o rachunkowości - do czasu wystawienia faktury lub innych dokumentów, a następnie przez okres ich przechowywania określony przepisami podatkowymi i przepisami o rachunkowości; wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych - przez okres trwania odpowiedzialności z tego tytułu;
• realizacji tzw. prawnie uzasadnionych interesów – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 f) RODO, w szczególności dla: ustalenia, obrony, dochodzenia roszczeń - do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych  związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy; tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Sklepu, obejmujących w szczególności raportowanie, badania i planowanie rozwoju naszych produktów, w tym usług i podniesienia ich jakości, prace rozwojowe w naszych systemach informatycznych - przez okres trwania umowy, a w przypadku jej nie zawarcia do czasu zakończenia działań podjętych na żądanie, a następnie przez okres do przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub  działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy; zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji - przez cały okres przechowywania danych, tj. do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy lub naszych działań związanych z umową lub żądaniami przed zawarciem umowy oraz  ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych; wsparcia obsługi Klienta - przez okres trwania umowy lub do czasu zakończenia działań na żądanie w przypadku nie zawarcia umowy; celów marketingowych, w tym profilowania, tj. w celu przekazania informacji o naszych promocjach, produktach, wydarzeniach, akcjach, w tym ofertach specjalnych - przez okres trwania umowy; ochrony przed próbami oszustwa - przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie; zapewnienia bezpieczeństwa osób (przede wszystkim pracowników i Klientów i mienia - przez czas trwania postępowań w tym przedmiocie.
• podjęcia na żądanie Klienta działań przed zawarciem umowy (np. poinformowania go o dostępności produktu) – dane te przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 b) RODO, przez czas niezbędny do wykonania tych działań;
III. Informacje o odbiorcach danych osobowych i o kategoriach odbiorców
Dane osobowe na podstawie odpowiedniej umowy przekazywane są podmiotom przetwarzającym w naszym imieniu dane osobowe i uczestniczącym w realizacji czynności niezbędnych do realizacji zakupów w Sklepie. W szczególności dane osobowe Klientów przekazywane są:
• naszym pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do danych, aby móc wykonywać nasze zobowiązania lub działania;
• naszym podwykonawcom wspierającym nas w wykonaniu umów, zamówień i obsłudze Klientów, np. w obsłudze korespondencji lub w procesie obsługi Klienta lub innym podmiotom pośredniczącym w sprzedaży naszych produktów, w tym usług lub rzeczoznawcom działającym na nasze zlecenie;
• podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam narzędzia teleinformatyczne, w tym platformy informatyczne, lub miejsca na serwerach lub stronach internetowych;
• podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe lub pomoc prawną, podatkową, rachunkową;
• podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi dotyczące bezpieczeństwa osób i mienia;
• podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską – w celu dostarczenia korespondencji lub przesyłek;
• podmiotom prowadzącym przewóz przesyłek towarowych lub usługi spedycji – w celu dostarczenia przesyłek towarowych;
• podmiotom prowadzącymi działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) – w celu dokonania zwrotów lub w celu zapewnienia działania usługi polecenia zapłaty.
Możemy także przetwarzać dane osobowe naszych Użytkowników na podstawie udzielonej nam zgody w celach w niej określonych - do czasu wycofania zgody, a po wycofaniu zgody - do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu naszych działań podjętych na jej podstawie i ustania naszej odpowiedzialności z tytułu obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia tych roszczeń, tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji (tj. dla realizacji naszych tzw. prawnie uzasadnionych interesów – art. 6 ust. 1 f) RODO) oraz wykazania spełnienia obowiązku rozliczalności i innych nałożonych przez przepisy o ochronie danych osobowych (tj. dla wykonania obowiązków prawnych – art. 6 ust. 1 c) RODO).
Podmioty te przetwarzają dane wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami, z zachowaniem ich poufności i bezpieczeństwa. Przysługuje nam prawo kontroli sposobu przetwarzania powierzonych przez nad danych.
IV. Kategorie przetwarzanych danych
Dane osobowe Klientów Sklepu są przekazywane i gromadzone w związku z dokonywanymi w Sklepie transkcajmi zakupu, podczas kontaktów ze Sklepem, przy korzystaniu ze strony megafauna.pl. 
W ramach przetwarzania danych osobowych mogą być podejmowane w szczególności czynności takie jak ich: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub udostępnianie w inny sposób, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie, niszczenie. Operacje te mogą być dokonywane w sposób zautomatyzowany np. w systemach informatycznych lub niezautomatyzowany np. w kartotekach, w sposób papierowy.
Danymi takimi są w szczególności: imię i nazwisko, adres e-mail, adres dostawy, numer telefonu, w przypadku płatności za pośrednictwem banku lub instytucji płatniczej lub zwrotu należności są to dane o numerze konta (rachunku bankowego), z którego dokonywana jest płatność lub na który dokonywany jest zwrot. 
Ponadto gromadzone są dane odnoszące się do zachowań Użytkowników. Są to dane dotyczące dokonywanych przez nich transakcji, składanych reklamacji, historii korespondencji i kontaktów z nami, aktywności w naszym Serwisie, naszych profilach na
serwisach społecznościowych (np. Facebooku), naszych kontach na platformach zakupowych osób trzecich, takie jak: wyszukiwane i oglądane produkty, adresy IP czy identyfikatory urządzeń, dane z plików cookie i lokalizacje, korespondencja, kontakty, a także opinie o nas i naszych produktach i usługach. Dane te możemy łączyć z innymi danymi przez nas posiadanymi oraz przetwarzać przede wszystkim w celu tworzenia zestawień, analiz i statystyk na wewnętrzne potrzeby, wsparcia obsługi Klienta i w celach marketingowych.
V. Prawa przysługujące Klientom w zakresie ochrony danych osobowych
W związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych, Użytkownikom przysługują następujące prawa:
a. prawo dostępu do danych osobowych, w ramach którego Użytkownik może od nas żądać:
• wglądu w swoje dane, który może dotyczyć wszystkich lub wybranych jego danych,
• informacji na temat jego danych osobowych, w tym informacji: czy przetwarzamy jego dane osobowe, jakie jego dane przetwarzamy, w jakim celu przetwarzamy te dane, komu je przekazujemy, przez jaki okres będziemy je przetwarzać (gdy podanie tego okresu jest niemożliwe można żądać podania przez nas kryteriów do jego ustalenia), jakie prawa przysługują mu w związku z przetwarzaniem przez nas jego danych osobowych, jakie przysługują mu uprawnienia w ramach prawa do: sprostowania usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu, wniesienia skargi do organu ochrony danych osobowych, z jakiego źródła mamy jego dane, jeżeli sam nam ich nie przekazał, czy podejmujemy decyzje w sposób zautomatyzowany, w tym stosujemy tzw. profilowanie, na jakich zasadach, a także jakie ma to znaczenie i konsekwencje, czy przekazujemy dane osobowe  do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, a jeśli tak to jakie zabezpieczenia są stosowane w związku z tym przekazaniem;
• przekazania kopii jego danych osobowych, przy czym sporządzenie i dostarczenie przez nas pierwszej kopii danych jest bezpłatne, zaś za wszelkie kolejne kopie możemy pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych;
b. prawo sprostowania danych osobowych jeżeli są nieprawidłowe i prawo do uzupełnienia danych niekompletnych, w ramach których Klient może żądać, abyśmy usunęli błędy, usterki, mylne informacje w zakresie danych, np. błędne nazwisko lub nowy adres zamieszkania, w przypadku jego zmiany lub nazwisko zmienione w związku z zawarciem małżeństwa;
c. prawo usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym), w ramach którego Klient może żądać:
• usunięcia przez nas jego danych osobowych;
• poinformowania przez nas innych administratorów, którym upubliczniliśmy jego dane, które mamy obowiązek usunąć, o konieczności usunięcia łącz do tych danych, ich kopii lub replikacji, przy czym prawo to przysługuje jeżeli wystąpi którakolwiek z poniżej wskazanych sytuacji:
• dane Klienta nie są już nam niezbędne dla celów, dla których je uzyskaliśmy;
• Klient cofnął zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich jego danych osobowych i jednocześnie nie możemy ich przetwarzać na innej podstawie prawnej;
• Klient wniósł sprzeciw z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją wobec przetwarzania jego danych osobowych w tzw. prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez nas oraz nie będą występować nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania;
• Klient wniósł sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w kampaniach reklamowych lub innych działaniach marketingowych;
• okaże się, że przetwarzamy dane Użytkownika niezgodnie z prawem, np. bezjego zgody, pomimo że była ona niezbędna;
• usunięcie danych jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie RzeczypospolitejPolskiej;
• zebraliśmy dane od dziecka w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego;
d. prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z którym Klient może donas wystąpić w jednym z następujących przypadków:
• jeżeli kwestionuje prawidłowość jego danych osobowych będących w naszej dyspozycji – wówczas może żądać ograniczenia przetwarzania np. poprzez zaprzestanie przetwarzania, przez okres pozwalający sprawdzić nam prawidłowość tych danych;
• jeżeli przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem np. nie uzyskaliśmy zgody Klienta, a Klient sprzeciwia się usunięciu jego danych, żądając w to miejsce ograniczenia ich wykorzystania;
• jeżeli nie potrzebujemy już danych Klienta do celów przetwarzania, a są one potrzebne Klientowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony jego roszczeń;
• jeżeli Klient złożył sprzeciw z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec przetwarzania danych do celów wynikających z tzw. prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas – wówczas może on żądać ograniczenia przez nas przetwarzania do czasu stwierdzenia czy nasze prawnie uzasadnione podstawy są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu;
e. prawo do przeniesienia danych osobowych przetwarzanych przez nas w sposób zautomatyzowany w oparciu o zgodę lub umowę, w ramach którego Klient może od nas żądać:
• otrzymania danych osobowych, które Klient przekazał nam na podstawie zgody lub umowy lub w związku z żądaniem przez Użytkownika podjęcia działań przed zawarciem umowy oraz które my przetwarzamy w sposób zautomatyzowany;
• przesłania ww. danych bez utrudnień;
• przesłania przez nas ww. danych innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe, przy czym Klient ma prawo do otrzymania ww. danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego;
f. uprawnienie do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia niezgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych;
g. prawo cofnięcia zgody w każdym czasie bez konsekwencji bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonaliśmy przed cofnięciem, przy czym po cofnięciu zgody, nie będziemy mogli już dalej przetwarzać danych Klienta i będziemy musieli je usunąć, chyba, że istnieć będzie inna podstawa prawna do przetwarzania przez nas tych danych osobowych;
h. prawo do sprzeciwu wobec:
• przetwarzaniu przez nas danych osobowych w celach marketingowych, tj. na potrzeby kampanii reklamowych i innych działań marketingowych, w tym wobectzw. profilowania (np. jeżeli Klient nie życzy sobie np. ofert czy reklam naszych produktów);
• przetwarzania przez nas danych osobowych w celach wynikających z tzw. uzasadnionego interesu realizowanego przez nas, innych aniżeli marketing, z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, przy czym gdy Klient złoży taki sprzeciw nie będą już dalej przetwarzane jego dane osobowe, chyba że zostanie wykazane istnienie: ważnych prawnie uzasadnionych podstaw przetwarzania, które będą nadrzędne wobec interesów Klienta, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia
lub obrony roszczeń.
VI. Pliki „cookies”
Możemy używać plików cookies (ciasteczek), kiedy Klient korzysta z usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu. Pliki cookies, które mogą zostać użyte na naszych stronach są kojarzone wyłącznie z przeglądarką komputera Klienta – Klient jest zatem anonimowy.
Pliki cookies (ciasteczka) to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie Użytkownika, jako osoby odwiedzającej naszą stronę. Są to informacje, które mogą być odczytane przez nasz system przy każdorazowym połączeniu się komputera Użytkownika lub innego urządzenia, z którego on korzysta. Dostarczają one danych statystycznych o ruchach Użytkownika i korzystaniu przez niego z poszczególnych stron naszego Sklepu.
Informacje zgromadzone za pomocą plików cookies służą do zwiększania wygody Klientów oraz poprawy ogólnej jakości oferowanych przez nas usług.
Możemy przetwarzać dane zawarte w plikach cookies Klientów w następujących celach:
• identyfikacji Klienta jako osoby zalogowanej w naszym Sklepie i pokazywania, że jest on zalogowany,
• zapamiętywania produktów dodanych do koszyka w celu złożenia zamówienia przez Klienta,
• zapamiętywania produktów dodanych do kategorii „Ulubione”
• zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy zamówień, ankiet lub danych logowania do Sklepu,
• obsługi konta Klienta w sklepie internetowym,
• dostosowania zawartości naszych stron do indywidulanych preferencji Klienta oraz optymalizacji korzystania ze sklepu internetowego,
• prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania z naszego sklepu internetowego.
Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z tych plików za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej.
Klient może w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików cookies w strefie internetowej poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików cookie na obsługę indywidualną (ustawienia Użytkownika). W ten sposób może np. częściowo ograniczyć lub
całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies.
Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele programów do obsługistrefy internetowej (przeglądarek), zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej.
Wyłączenie opcji akceptowania plików cookies w przeglądarce Klienta – zablokowanie, monitowanie ich – może jednak spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie ze Sklepu i niektórych naszych usług.
Nie odpowiadamy za stosowanie lub obsługę plików „cookies” na innych stronach internetowych, których linki mogą być umieszczone na naszych stronach.
VII. Pozostałe zagadnienia
Przetwarzamy także zanonimizowane dane eksploatacyjne związane z korzystaniem z naszego Sklepu (adres IP, domena) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu
Sklepem. Dane ta mają charakter zbiorczy i anonimowy